Kennis is macht.

Niets is onmogelijk, dat waren de inspirerende woorden van John F. Kennedy. “We choose to go to the moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard.” Met kennis, kunde en hard werken bereik je meer succes. Kunde en hard werken kan ieder bedrijf opbrengen of inschakelen, maar op het gebied van kennis werkt dat anders. Wanneer we over promotie en communicatie praten komt het aspect marketing al snel om de hoek kijken. Bedrijven beoordelen vaak zelf hoe hun doelgroepen kunnen reageren op aspecten als imago, producten en/of diensten. Op eigen intuïtie handelen is vaak de werkwijze, maar is dit wel de juiste?

Zo is bijvoorbeeld het in de markt brengen van de Succesadvies ‘Raket Cola’ (inclusief 1 Mentos) op eerste gezicht niet zo’n goed idee als frisdrankleverancier. Aan de andere kant levert het wel flinke (gratis) media aandacht op. Het kan zelfs misschien wel een ‘hit’ worden wanneer je de doelgroep goed hebt geselecteerd en optimaal bereikt. Iedere doelgroep heeft een andere aanpak. Of misschien ben je wel leverancier van de ultiem absorberende schoonmaakdoekjes ‘Houston we never have a problem’. Het kan allemaal mits de aanpak goed is.

Bij de doelgroep ‘Millennials’ sla je de plank mis. Bij Gen-Z raak, mits de online aanpak goed is.